helgen är över...

Nu har även denna helgen passerat och den har varit fylld med sång och promenader. Igår var det dags för första övningen tillsammans med Gislaveds kammarkör inför Händels Messias som vi ska framföra den 11 mars. Jag tror att det är ett av de svåraste verken som jag sjungt upp, men jag ska klara av det och vara med på de övningarna som jag har möjlighet till och lyssna på det hemma. Efter övningen gick jag en runda på 1,1 mil och det kändes i benen senare på kvällen. Jag har inte vågat ge mig ut idag så att jag inte sliter mer på knäna, en långpromenad efter jobbet imorgon får det bli istället. Det kan vara bra att ränsa hjärnan eftersom jag har jätte mycket att göra på jobbet, katalogproduktioon och två, tre upphandlingar som snart ska vara inlämnade.

Våra planer för "det rummet som inte är klart" börjar ta form jag ska rita upp och göra ett möbleringsförslag ikväll, tänkte jag iallafall. Vi har tänkt att ha det som kontor/syrum/arbetsrum jag ska ha mitt skrivbord och J sitt. Jag har även en önskan om ett bord som jag kan använda som klippbord och sybord, jag vill kunna lämna arbetet utan att plocka undan och fortsätta senare. Mitt skrivbord jag har nu kommer jag självklart ha kvar till att ha datorn på och räkningar mm. En tanke som jag fick under promenaden igår var att jag vill renovera den gamla kökssoffan som stod i huset när J köpte gården.



Jag kommer inte riktigt ihåg vilket skick den är i, det jobbiga är att den står längst in i möbelförrådet och det är kistor som står utanför. Om den är i bra skick dvs. inte så maskäten ska jag slipa upp den och måla den i en mellangrå till mörkgrå färg och ha den i köket. Vad tror ni kan det bli bra?

Nu är det dags att leta upp rutat papper och en tumstock för här ska mätas.

Kram
T


Kommentarer
Postat av: Karro

Jag har en gammal kökssoffa som tyvärr inte får plats i Lillstugan:-( Den står dock i tryggt förvar hos lillebrorsan sålänge;-) Gamla kökssoffor är så charmiga!



Vilken fin säng du har på bilden!:-) Tänkte att våra barn ska ha sådana gamla utdragbara sängar i sina rum sen i stora huset.

2012-01-15 @ 19:55:14
URL: http://haraldssons.blogg.se/
Postat av: Karro

Förresten, jag tror det kommer bli toppenbra med kökssoffan!!:-)

2012-01-15 @ 19:59:15
URL: http://haraldssons.blogg.se/
Postat av: nEa

Det kommer nog bli jättebra med soffan! Det låter superfint! :)

2012-01-16 @ 10:53:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0