Härlig helg!

Nu har Johan och jag firat våra fem härliga år tillsammans. Igår kväll bjöd jag honom på restaurang Lilla Fridolfs i Halmstad. Svärfar var så snäll att vi fick låna cabben. Herregud vad härligt det är att åka i en bil som har över 200 hästar under huven. Min lilla bil har bara drygt 100. Det var nog sista turen i den för i år, men vilken avslutning det blev, höstluften i lungorna och solens underbara strålar. Vi klädde upp oss till tänderna, jag i högklackat och min kaninpälsväst och Johan i sin kavaj.  


Kaninpälsväst, tunika från Vila, svarta jeans MQ, klackar Aldo.

Jag åt fisk och skaldjursspett men aioli och dillmajonnäs och till detta ett glas vitt vin. Johan åt Tournedos med beasås, rödvinssky och rostade potatisar, han drack en cola till. Efterrätt orkade vi också då blev det Triss i choklad, en kall chokladfondant med smak av rom, chokladparfait och vit chokladtryffel, kaffe och en espresso till mig. Allt var underbart gott! Jag rekommenderar verkligen denna restaurangen, de har hög klass på maten men inte så att man inte förstår vad det är man äter. Servicen är även god.

Idag har jag börjat dagen med att tvätta och en promenad i skogen. Nu är skogen fylld av härliga höstlöv och dofter. Det prasslar så mysigt under fötterna vid varje steg man tar.

Ha en underbar dag i hösten och solens tecken!

Kram T


Kommentarer
Postat av: Ida

Grattis till era 5 år ihop! och tack för senast. supermysigt! måste vi göra om snart!din pälsväst är riktigt snygg! måste försöka hitta mig en liknande. ;) kramar!

2011-10-04 @ 16:41:02
URL: http://utivarhage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0