Kändisspan på Ästagård

Igår var det dags för kick-off på Ästagård med jobbet. Jag vet att jag var väldigt negativt inställd till det innan men herregud vad roligt vi hade.

När vi kom dit märkte vi att hela Diggiloo-gänget var där. Jessica Andersson, Charlotte Perrelli, Lasse Holm, Linda Bengtzing, Magnus Carlsson, Thomas Di leva mfl. Om man säger så här var det vissa av karlarna i gänget som började dreggla.



Efter att karlarna torkat dregglet började övningarna för att se vad man hade för roll i gruppen. Jag kände på mig lite innan var jag hade min roll. Jag är för snäll i vissa lägen, jag vågar eller inte vill säg min riktiga åsikt för att slippa en konflikt eller skapa oro i gruppen. Jag vill gärna tänka efter innan jag tar beslutet eller väljer sida. Efter dessa övningar var det dags för femkamp men innan detta så blev en del sugna på deras nya linbana. Jag höjdrädd som jag är hoppade över detta.

De grenar vi hade var Mekaniskaväggen, Traktorvågen, Gravstenarna, Jättegungan, Kuben. Den svåraste var Mekaniskaväggen, men de andra gick bra. Fast det lag jag var med i förlorade kändes rätt jobbigt men men sånt är livet någon måste ju förlora.

Femkampen var slut och nu var vi jätte hungriga detta var menyn. 

Gårdens stekta och inlagda abborre filé med nybakat surdegsbröd
Jag glömde ta kort på förrätten men underbart gott var det.

 Grillad kycklingfilé från Knäred med karamellstekta vårprimörer, vitlöksdoftande potatisgratäng och timjanskum 



Rabarber tiramisu med färska hallon gjord på mandelskorpor och Wapnös färskost


Hela menyn var kanon god.

Tack alla som var med!

Kram T



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0