Safta och sylta

Ikväll har det varit stora saft och syltar kvällen. Innan jag åkte hem stannade jag och handlade och då följde en låda jordgubbar 15 l med mig hem. Det har blivit en tradition för mig att jag gör jordgubbssaft vid denna tiden på året. Idag blev det också att jag kokade sylt.

 

Jordgubbarna måste förstås smakas.


Dessa gubbarna blir det saft av.


Några andra blev sylt. Jag längtar till frukosten i morgon en klick jordgubbssylt på havregrynsgröten är ju så underbart gott.

Om en vecka får vi se hur saften blir för den ska röras om en gång om dagen i en vecka. Alltid lika spännande.

Ha en mysig kväll!

Kram T


Kommentarer
Postat av: Karro i Gräshult

Nu har jag nyss hällt upp jordgubbssylt i glasburkar:-) Plockade gubbarna hemma hos svärmor och svärfar, önskar att jag själv hade ett grymt jordgubbsland! Men det kommer väl det med, man kan inte hinna allt på en gång;-)



KRAM!

2011-07-05 @ 20:28:25
URL: http://haraldssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0