härlig fredagkväll

Snö och branta backar... detta fyllde min kväll igår. Det var dags att ta en premiärtur på skidor. Med fjärilar i magen så bar det av ner för Isabergs backar. Ringrostig är det minsta man kan säg att jag var, senast jag stod på ett par slalomskidor var för sex år sedan och då var det -26 grader ute. det blev inte så mycket åkt. När jag hade gjort några åk så grillade vi korv i kåtan som finns där och drack varmchoklad med rom, mycket gott måste jag säg. Det var ett glatt gäng på 12 pers. som fyllde den till bredden. Mor och far stod för eldningen och det var jätte skönt att få komma in i värmen och öppna upp pjäxorna. Efter att man fyllt magen bar det återigen uppför backarna och efter ett åk i en lite brantare backe med ett litet fall så kan man säg att det blev många skratt i liften eftersom jag hade ramlat och spräckt mina nya skidbyxor. Min kommentar var, Det drar lite kallt undra om byxorna är sönder? Jo det kan man säg att de var, men men det är världsliga ting. Jag måste säg att det var väldigt roligt och nu ser jag framemot skidsemestern vi ska åka på om några veckor.  



Ikväll ska det laddas för en stor fest i Brännö, kläderna är valda och nu ska man bara ta det lugnt så att man orkar med kvällen.

/Therese


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0