Denna helgen är snart över...

Det var denna helgen. Lördagen började med en väldigt bra övning med damkören, vårt nästa projekt är Hendels Messias. Det känns lite övermäktigt just nu men samtidigt kändes det bra under övningens gång. Vi får se hur det känns nästa gång. Eftermiddagen röjde jag upp det sista efter festen förra helgen lämnade tillbaka glas och bestick mm till mor och far. Kvällen spenderades hemma hos David och Linnea med hämtmat, vin och godis.



Idag har jag tagit en välförtjänt sovmorgon och en väldigt lång frukost. Den bok jag läst nu ett tag avslutades Paganinikontraktet, Lars Kepler. Jag har även läst Hypnotisören av Kepler och fastnade för hans sätt att lägga upp sin kriminalroman. Man får följa de karaktärerna i olika kapitel. Det är först på slutet som kapitlen sammanstrålar de olika karaktärerna. Båda romanerna är väldigt råa och jag har inte vågat läsa dem på kvällarna för då blir det att jag drömmer om det. Varför läser jag då sådana böcker?

När jag väl vilat klart började jag med projekt klädkammare. Den har bara fyllts på med grejer och varken johan eller jag har orkat ta tag i att fixa till det förrän idag och titta så fint det blev.


Man kommer in utan att snubbla över femtielva saker.


Efter detta röj så var det dags att gå igenom de lådor jag fyllt med kläder som jag inte längre använder, det blev en kasse till Erikshjälpen och en till soptunnan. Dessa kläderna var fyllda med färgfläckar och annat.

Jag avverkade 1,1 mils lång power walk och efter det förtjänade jag en god fika med fruksallad och två bitar 70% choklad.

Detta var min helg i korthet. Hoppas att ni har haft en underbar helg.

Kram T


Kommentarer
Postat av: Marie

Var det bara urslitna kläder eller något som kanske jag kan ha? ;-) Kram

2011-04-04 @ 20:47:58
URL: http://sweetmary.blogg.se/
Postat av: Therese

det var bara utslitna kläder och kläder jag hade när jag var på Konsum. kram

2011-04-04 @ 21:47:47
URL: http://nissarydsunderbaravarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0