nu är semestern här!

Åh vad underbart det känns nu med tre veckors ledighet framför mig. Visst det är mycket jobb också, vi ska rycka fram huset rätt så rejält och jag har två stolar att klä om och väldigt mycket annat.

I onsdag hittade jag allt jag behövde i Kinna. Tyg till stolarna, hallonröd saammet, tyg till gardinerna i köket och nästan färdig sydda till sovrummet. Jag hittade även tyg till dukar som jag ska sy till mina nya trädgårdsmöbler. Det känns så underbart att börja få en känsla över hur det kommer att bli i huset. Min bild över köket börjar klarna sovrummet likaså och även tvättstugan. Där har jag tänkt att ha vit inredning och en röd bänkskiva kanske mörkgrått klinker på golvet. Detta tror jag kommer bli riktigt häftigt. Sovrummet kommer att ha en ljus bas med vita romatiska gardiner och de hallonröda stolarna, vi kommer att ha samma säng och sänggavel som vi har nu mormors virkade överkast och många fina prydnadskuddar. Köket som kommer att bli klassiskt lantligt med innanpåliggande luckor och förstås vita på golvet kommer det ligga en ekparkett. Jag är på jakt efter ett gammalt matsalsbord som är ovalt där det finns iläggsskivor så att man kan duka till ca 12 personer till detta bord kommerjag ha udda gamla pinnstolar som jag håller på att måla för fullt. Mitt almogeskåp från farmor kommer att placeras i köket så att man kan ha dukar och lite finporslin mm i detta. Det rum som är svårast att möblera är vaardagsrummet eftersom detta ligger som ett rum som man hela tiden passerar. Det får bli en stor mysig soffa med ett nätt bord framför ev. att min favorit fåtölj får en plats där också. 

Om jag skulle börja fixa lite lunch och sedan lägga mig i solen för att bättra på brännan.

Ha en solig dag!

Kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0