Fjärilar i magen

Imorgon är det den första dagen på mitt nya jobb och jag är officiellt nervös. Det är fullt med fjärilar i magen. Det som kännetecknar min nervositet är att magen inte är som den ska, öm och allmänt konstig. Men men det går över i morgon.

Turen till Halmstad i fredags var jätte mysig och vädret var kanon. Jag fyndade en ny sjal, en t-shirt, en långärmad baströja en fyrpack ringar.





Mamma hittade lite på bokrean och lite annat. Vi åt lunch på det nya stället Sandy´s men jag måste säg att jag blev lite besviken. Visst salladen var gjord på färska grönsaker och så men servicen var väl inte kanon. De verkade inte riktigt ha koll på läget. Man får väl prova stället någon mer gång kanske. Innan vi begav oss hem gjorde vi ett stopp på Skånskan för att köpa oss några goda praliner.

Igår var det dagen då mycket skulle göras och mycket blev gjort. Jag började med att måla stolarna en sista gång och en lampfot följde med i farten. Men nu måste jag ha en ny skärm till den för den jag har passade einte riktigt nu. Efter det var det dags för att baka en äppelkaka med kardemumma mums vad god den blev. Medan den stod i ugnen drog jag fram damsugaren och när timern ljöd så var också städningen klar. Då var det dags att hämta bilen i vårt nya varma garage och köra till pappa och mamma för att tvätta och städa den. Som den blänkte när den var ren men när jag kom hem så såg jag att jag redan hade lyckats med att skita ner den igen.

Dagens agenda är inte fullspäckad. En power walk är avklarad blir nog en till i eftermiddag. Snart bär det av ner till svärmor och svärfar för att äta lunch. Skönt att slippa laga mat själv för en gång skull.

Ha en bra dag!

Kram T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0