Många tankar snurrar

Hela mitt huvud är fullt av tankar och funderingar. Jag vet inte hur jag ska göra för att få ordning på dom, hela tiden kommer fler och fler beslut som ska fattas och innan dess måste man hitta fakta och jämnföra med hur mycket som helst.

Tänk om man vore en flerårig blomma som kommer tillbaka varje år med nya krafter på våren för att tömma sina sista krafter på hösten och dra sig tillbaka in i sina rötter. Det vore det bekymmersfria livet, det återkommer från år till år men behöver inte göra annat än att tänka på att jag ska blomma ut i rätt tid och sedan dra mig tillbaka.



Detta kort tog jag på Färgaryds kyrkogård för någon vecka sedan när jag var där för att kolla till J mormor och morfars grav. Det låter kanske konstigt men när jag vandrade runt där på kyrkogården så kände jag mig väldigt lugn. Jag tänkte att här vilar många människor som både levt långa och korta liv men de har alla åstadkommit någonting minnesvärt.
Den jag tänker mest på är min morfar som alltid fick mig att skratta när jag inte var med på det. Nästa varje gång man kom dit på besök satt han inne i sin fåtölj och halvsov med sport på tvn, men när man kom in vaknade han till direkt och gav en en kram. Då var det genast förhör hur man mådde och om något nytt hade hänt. Det tråkiga är att han aldrig får se när vårt hus blir klart, men jag vet innerst inne att han ser ner på det och jag tror att han tycker det blir bra. Herregud vad jag saknar honom.

kram
T


Kommentarer
Postat av: Marie

du är inte ensam om att sakna honom. Jag tänker på honom varenda dag. Förstår precis hur du känner! Kramar!

2010-08-10 @ 21:26:13
URL: http://sweetmary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0